Merzouga, Çölde Konaklama |

Sahra Çölünde Konaklama, Merzouga

sahara çölü turu

Uzun bir yolculuk sonunda Merzouga’ya gece varıyoruz. Merzouga’da Sahra çölünü görmek hatta 1-2 gece konaklama niyetiyle yola çıkmıştım.Köyde genelde karavanlarıyla yolculuk yapanlar için kamp yerleri var. Ben site Couchsurfing sitesi üzerinden ev sahibi bulma yoluna gittim.Ev sahibim aynı zamanda Sahra çölüne tur düzenliyor. Kendisiyle fiyatta anlaşırsak ertesi gün yola çıkıcağız.

Merzouga kasabasında Couchsurfing’i Sahra çölüne tur satmak için kullanıyorlar. Çöl gezisi fiyatta da  uygun olduğu için ilk gecemizde CS ev sahibimizin gelen misafirleri için kilden inşaa ettikleri kendi evlerinin yanındaki ayrı binada kaldık. Gecenin bir yarısın olduğundan karnımda aç bir güzel yemekta ikram etti. Sonrasında ise ertesi günün programını konuşup yattım.

sahara çölü

Gece planladığımız gibi yola çıkmak için sabah 9 gibi kalkıyorum. Jonash evinin terasından Sahara çölünü seyrederken develerin hazırlanmasını izliyorum.Saat 10 gibi  Alman ve Vietnamlı diğer 2 arkadaş ile yola çıkıyoruz. 1 saatlik deve yolculuğundan sonra ilk mola vede kahvaltı yapacağımız yere geliyoruz. Kahvaltımızı yapıp öğlen kızgın güneşini geçmesini bekliyoruz. Tabii bu sırada çölde fotoğraf çekinmeden olmaz. Herkes bir köşede uykuya dalıyor. Öğleden  sonra 15:00 gibi uyanıp tekrar  develerle yola çıkıyoruz.

sahara çöllleri
sahara çölü turları
sahara çölü

1.5 saatlik bir yolculuktan sonra geceyi geçireceğimiz yere varıyoruz. Deve kıllarından yapılan çadırlarımızda konaklayacağız bu gece.Çölde kum tepelerinin ortasında yer alan kamp yerimizde biraz dinlendikten sonra güneş bakmadan yüksekteki kum tepelerine çıkmaya başlıyoruz. Her ne kadar yakın gibi gözüksede kumda yürüyerek tepeye çıkmak tahminimden daha çok yoruyor insanı.

En yüksek tepelerden birisini çıkıp güneşin batışını izlemek için bekleme vakti şimdi. Güneşin batışını izlerken insanın karşısında yer alan ucu bucağı gözükmeyen çöl karşısında insan kendisini çok uzaklarda farklı düşünceler ver duygular içerinde buluyor. Güneşin batışından sonra geceyi geçireceğiz kampımıza doğru kum tepesinde asağı doğru iniyorum.

sahara çölü gezisi

Ben kampa dönene kadar Jonash akşam yemeğimizi hazırlamaya başlamış bile. Geldiğimi görünce bir yandan da Tajin nasıl yapıldığını anlatıyor. Akşam yemeğimiz Berber çorbası ve Tajin yemeğini yedikten sonra ateş başında muhabbet ediyoruz. Güneşin batmasıyla hava bir anda buz gibi olmuştu. Saat ilerledikçe soğuk kendisini iyice hissettirmeye başlayınca yatma vaktinin geldiğini anlıyoruz. 4 tane battaniye ile yatıyorum. Sabah 5 gibi kalkıyoruz. Dışarıda buzzzzz ellerim titriyor deve binip yola koyuluyoruz. Bu seferde Güneşin doğusunu izlemek üzere. Gökyüzünden o kadar yakınız ki uzansak yıldızlara dokunacak gibi hissediyorum. Kayan sızları seyrederek yolumuza devam ediyoruz. Yüksek bir kum tepesinden güneşin doğunu izleyip güneşin yüzümüze vuran sıcaklığını hissediyorum.

sahara çölü fas

Güneşin doğuşundan sonran develerin üzerinde yolumuza devam ediyoruz. Şehre vardığımızda saat çoktan 8:30 olmuştu. Saat 9:00 da Ourzazate giden tek otobüsü yakalamak için Jonash çağırıyor. Jonashla vedalaşıp taksiyle anlaştığımız fiyat olan 50 dh verip, atlıyoruz Alman vede Vietnamlı arkadaşlarımızla birlikte 9 da hareket eden Ouarzazate otobüsüne yetişmemiz lazım.

fas sahara çölü

Emir Aşkın203 Posts

Seyahat Yazarı, Gezgin, “Aroundtogether” gezi sitesini hayata geçiren, gezmek için işinden istifa eden, Gemi İnşaa Mühendisi.